چاپ کتابچه راهنمای گردشگری قابل دسترس برای همه از سوی سازمان جهانی گردشگری در فوریه سال 2015

کتابچه راهنمای گردشگری قابل دسترس برای همه از سوی سازمان جهانی گردشگری UNWTO در فوریه 2015 منتشر گردید. این دستورالعمل بهترین فعالیت ها و مکان های خصوصی و عمومی موفق در این زمینه را معرفی کرده و اطلاعاتی را در رابطه با مقاصد گردشگری، جاذبه ها و کسب و کارها ارائه می دهد تا به مقاصد یاری رساند خود را بیش از پیش قابل دسترس سازند. این کتابچه بر اهمیت و ارزش جاذبه های تاریخی و فرهنگی قابل دسترس تأکید دارد و دانش تکنیکی لازم را برای قابل دسترس سازی محیط های جاذبه های طبیعی و سازه های دست بشر ارائه می دهد.

این اثر که حاصل تجربه گسترده بنیاد اسپانیایی ACS می باشد حاصل پژوهش هایی صورت گرفته بر توسعه فعالیت ها و محصولاتی است که قابل دسترس بودن گردشگری در واقعیت را نیز محقق می گردانند. این بنیاد همچنین بر نیاز بازار در برآورده ساختن تقاضاهای موجود در گردشگری قابل دسترس و پایداری محصولات و خدمات تأکید دارد و از فعالیت های پژوهشی به منظور ارزیابی نیازها و نظرات کاربران جاذبه های معماری و تاریخی حمایت می کند.



این مجموعه به صورت کلی به مقوله گردشگری برای همه و بررسی چارچوب های نظارتی بین المللی و کشور اسپانیا (دستورالعمل ها و توصیه های سازمان جهانی گردشگری، سازمان ملل متحد و نهادهای اروپایی) می پردازد.

هدف اصلی از مطرح ساختن فعالیت های موفق و مناسب در رابطه با قابل دسترس سازی فراگیر، همانا تقویت فضای رقابت مقاصد گردشگری است. از این رو این کتابچه شامل لیستی از برنامه های قابل دسترس سازی در شهرهای اسپانیا، آلمان، فرانسه و سوئیس می باشد.

این اثر به این موضوع می پردازد که چگونه مکان هایی با بالاترین ارزش تاریخی و معماری قابل دسترس گشته اند بدون آنکه تغییری در ارزش های فرهنگی این مکان ها و یا تحت تأثیر قرار دادن شرایط ایمنی آن ها داشته باشند.



این کتابچه همچنین فعالیت های مناسب در حیطه قابل دسترس سازی در چند هتل و همچنین خطوط راه آهن، فرودگاه ها و امکانات ورزشی را نیز مورد تجزیه تحلیل قرار می دهد.

در پایان لازم می دانیم ذکر کنیم که سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گزارش بین المللی خود در رابطه با معلولیت در سال 2011 تخمین می زند که بیش از یک میلیارد نفر در جهان با نوعی معلولیت زندگی می کنند. لازم به ذکر است که برآورده ساختن نیاز این افراد تنها یک حق برای دست یافتن نمی باشد بلکه توجه به آن منجر به رشد کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای گردشگری و مقاصد می گردد.

این کتابچه به صورت رایگان در سایت UNWTO قابل دانلود می باشد که از اینجا نیز می توانید آن را دانلود کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.