برزیل پروژه ای منحصر به فرد را بر اساس تجارب حسی با هدف ارائه به گردشگران دارای اختلالات بینایی آغاز نموده است


آنچه که امروزه از آن به عنوان گردشگری حسی یاد می شود نوعی گردشگری است که به گردشگران دارای اختلالات بینایی اجازه می دهد از جاذبه های گردشگری از طریق دیگر حس ها از جمله لامسه و بویایی لذت ببرند. این نوع گردشگری امروزه در دستور کار وزارت گردشگری برزیل قرار گرفته است. به عنوان مثال باغ گیاه شناسی ریو به بازدیدکننگان اجازه می دهد که گل های ارکیده، ریحان، رزماری و ... را لمس و بو کنند.

دکتر Marcelle Silveira مدیر آموزش محیط زیست باغ وحش های برزیل اشاره داشت که ما هر دو هفته یکبار میزبان 15 نفر از بازدیدکنندگانی هستیم که اجازه لمس حیوانات و گیاهان به آن ها داده شده است.

به گفته Viviane Lemes مدیر آژانس گردشگری فعال در برزیل اخیرا برنامه توری به صورت آزمایشی از یکی از بزرگترین مزرعه های تولید قهوه در ایالت Minas Gerais با موفقیت انجام شده است. این تور به همراه گروهی از گردشگران دارای اختلالات بینایی که اجازه بازدید از مزرعه تولید قهوه را داشتند برگزار گردید. این بازدید شامل مراحل تولید و برداشت، آماده سازی و در نهایت تست و مزه نمودن محصول نهایی می گردید.

 در همین راستا نیز موزه ای در سائوپائولو اجازه لمس مجسمه های برنزی موزه را به بازدیدکنندگان نابینا می دهد.

به اعتقاد  Rosangela Barqueiro عضوی از انجمن برزیل برای کمک به افراد دارای اختلالات بینایی تنها اندکی انعطاف پذیری به منظور رفع مشکلات گردشگران نابینا نیاز است. با آموزش راهنمایان گردشگران و همچنین ارائه توضیحات صوتی و متون به خط بریل بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهند گردید و تجربه ای منحصر به فرد برای افراد دارای اختلالات بینایی رقم خواهد خورد.

در آخر اشاره کنیم که وب سایتی جامع از سوی وزارت گردشگری و دبیرخانه حقوق بشر ریاست جمهوری و شورای ملی برزیل در رابطه با حقوق افراد دارای معلولیت راه اندازی گردیده است. در این وب سایت شما می توانید به مجموعه ای از اطلاعات در مورد هتل ها، رستوران ها و جاذبه های برزیل دست یابید. همچنین این امکان به کاربران داده شده است که پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد جاذبه ها و مقاصد مطرح سازند. 

منبع مطلب: Tourism-review.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.