راهنمای گردشگری ابوظبی ویژه نابینایان و کم بینایان

پلیس ابوظبی 100 بروشور راهنمای گردشگری را به خط بریل را به منظور ارائه خدمات به گردشگران نابینا و کم بینای بازدید کننده از امارات متحده عربی را به عنوان خدماتی جدید از سوی بخش پلیس گردشگری اداره کل تحقیقات جنایی طراحی و منتشر ساخته است.



سرهنگ دکتر رشید محمد بورشید، رئیس اداره تحقیقات جنایی اشاره داشت که این ابتکار عمل اداره کل تحقیقات جنایی با هدف ارتقاء سطح خدمات ارائه شده به افراد جامعه است. از نظر او این گامی دیگر در جهت برقراری ارتباط گسترده تر نابینایان و کم بینایان با جامعه است. به گفته وی این عمل ماهیت رو به رشد گردشگری ابوظبی و ویژگی های توریستی، تفریحی و فرهنگی امارات متحده عربی را به عنوان مقصدی توریستی منعکس می سازد.

از بین این 100 نسخه راهنمای گردشگری بریل، نیمی به زبان عربی و نیمی به زبان انگلیسی طراحی شده اند. این بروشور ها مورد استفاده و ارزیابی افراد نابینا و کم بینا قرار گرفته و از سوی آن ها مورد تأیید است. این بروشور ها اطلاعاتی در رابطه با خدمات ارائه شده از سوی پلیس گردشگری را در بر می گیرند و نمایی کلی از اهداف آن را نمایان می سازند. از جمله محتوای درون این بروشور ها می توان به اطلاعات مربوط به دستورالعمل های درخواست کمک در مواقع ضروری و گزارش از دست دادن اموال اشاره کرد. این بروشور ها همچنین سازوکارهای برقراری ارتباط با اداره کل امور اقامت را به همراه اطلاعاتی برای آشناسازی و راهنمایی جهت دسترسی به جاذبه های توریستی، مساجد، هتل ها و همچنین آداب و رسوم و ارزش های اجتماعی جامعه امارات را در بر می گیرند.  به علاوه چگونگی کرایه تاکسی و اجاره ماشین به همراه قوانین محلی مربوط به الکل و مواد مخدر، فاصله بین شهرها، لیست تلفن های مهم و ضروری ابوظبی مانند بیمارستان ها، مراکز تجاری و فرهنگی، فرودگاه ها و هواپیمایی ها و ایستگاه های پلیس در این بروشور آمده است.


منبع مطلب: Global Accessibility News

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.